I have worked as a photographer for over three decades. Although I feel I reinvent myself in every new work – in materiality, in the work process itself and in appearance – the content, images, and forms evolve and change over time.
I study the photographic image, intervene, sometimes explore possibilities of turning it into an object, utilize diverse sources, introduce motion and examine various means of presentation.
The moment of taking a photo is just the beginning of my activity, not the final point. At this moment inner content is mirrored and constructed – a projected identification forms from something external and turns into something internal, a transformation from the concrete to the symbolic. At times, the contents have clear biographical context exploring the encounter between private and national myths and at times they represent ancient primeval universes. It is not always possible to establish a clear boundary. Motifs of memory, death and annihilation, transience and myth, can be identified. The photographs demonstrate the experience of vision as an act of imagination creating unmapped territories, lacking all time and location. The sea, with its tempting beauty and dangerous depths, plays a central role in many of my works.
I study the photographic image, intervene, sometimes explore possibilities of turning it into an object, utilize diverse sources, introduce motion and examine various means of presentation.
The moment of taking a photo is just the beginning of my activity, not the final point. At this moment inner content is mirrored and constructed – a projected identification forms from something external and turns into something internal, a transformation from the concrete to the symbolic. At times, the contents have clear biographical context exploring the encounter between private and national myths and at times they represent ancient primeval universes. It is not always possible to establish a clear boundary. Motifs of memory, death and annihilation, transience and myth, can be identified. The photographs demonstrate the experience of vision as an act of imagination creating unmapped territories, lacking all time and location. The sea, with its tempting beauty and dangerous depths, plays a central role in many of my works.
אני עוסקת בצילום למעלה משלושה עשורים. אף שנדמה לי שבכל עבודה אני ממציאה את עצמי מחדש בחומריות, בתהליכי העבודה ובנראות. אני מזהה שתכנים, דימויים וצורות מתגלגלים, לובשים ופושטים צורה לאורך השנים.
אני חוקרת את הדימוי הצילומי, מתערבת בו, לעיתים בודקת אפשרויות להפיכתו לאובייקט, משתמשת במקורות שונים, מכניסה בו תנועה ובוחנת צורות תצוגה שונות.
בשבילי רגע הצילום הוא רגע של התחלת פעולה ולא של סיום. זהו רגע שיש בו איזו השתקפות והבנייה של תכנים פנימיים – זיהוי השלכתי של משהו שם בחוץ למשהו פנימי, פעולת התמרה מהקונקרטי לסימבולי. לעתים התכנים הם בעלי הקשרים ביוגרפיים ברורים שבוחנים את המפגש בין מיתוסים פרטיים ללאומיים ולעיתים הם מייצגים עולמות יותר קמאיים. לא תמיד ניתן לשים גבול ברור בין הדברים. אפשר לזהות בהם מוטיבים שעוסקים בזיכרון, במוות וכליה, בארעי ובמיתי. הצילומים ממחישים את חווית הראייה כפעולה של הדמיון, שיוצרת טריטוריות לא ממופות, נטולות זמן ומקום. ברבים מהם, הים ממלא תפקיד מרכזי, ביופיו המפתה ובמצולותיו המסוכנות.
אני חוקרת את הדימוי הצילומי, מתערבת בו, לעיתים בודקת אפשרויות להפיכתו לאובייקט, משתמשת במקורות שונים, מכניסה בו תנועה ובוחנת צורות תצוגה שונות.
בשבילי רגע הצילום הוא רגע של התחלת פעולה ולא של סיום. זהו רגע שיש בו איזו השתקפות והבנייה של תכנים פנימיים – זיהוי השלכתי של משהו שם בחוץ למשהו פנימי, פעולת התמרה מהקונקרטי לסימבולי. לעתים התכנים הם בעלי הקשרים ביוגרפיים ברורים שבוחנים את המפגש בין מיתוסים פרטיים ללאומיים ולעיתים הם מייצגים עולמות יותר קמאיים. לא תמיד ניתן לשים גבול ברור בין הדברים. אפשר לזהות בהם מוטיבים שעוסקים בזיכרון, במוות וכליה, בארעי ובמיתי. הצילומים ממחישים את חווית הראייה כפעולה של הדמיון, שיוצרת טריטוריות לא ממופות, נטולות זמן ומקום. ברבים מהם, הים ממלא תפקיד מרכזי, ביופיו המפתה ובמצולותיו המסוכנות.