Postcard
—
A computer-processed combination of color photos, scanned parts of postcards, passport photos, fortune cookies texts, C-type prints, varying dimensions, 2004.
Ha’Kibbutz Art Gallery, Tel Aviv
Curator: Tali Tamir
In this exhibition I continued to examine the painful gap between subjective memory and the “evidence” left after my father’s death. In two previous exhibitions I utilized my family album. Here I dealt with postcards sent to me by my father Yohai Ben-Nun, a handsome man and a military hero, from his many trips abroad. Under and in between the text full of love from my father appear landscapes from color postcards, deceitful promises from fortune cookies, and my own passport photos, scanned from various documents stamped by the authorities. The girl to whom the cards were sent grows up within the period of the works of this exhibition, wrinkles of disappointment appearing in the margins of her lips and her eyes are sad.
“No evidence of memory – no memory of evidence”, says the text on one of the postcards.
READ LESS
—
A computer-processed combination of color photos, scanned parts of postcards, passport photos, fortune cookies texts, C-type prints, varying dimensions, 2004.
Ha’Kibbutz Art Gallery, Tel Aviv
Curator: Tali Tamir
In this exhibition I continued to examine the painful gap between subjective memory and the “evidence” left after my father’s death. In two previous exhibitions I utilized my family album. Here I dealt with postcards sent to me by my father Yohai Ben-Nun, a handsome man and a military hero, from his many trips abroad. Under and in between the text full of love from my father appear landscapes from color postcards, deceitful promises from fortune cookies, and my own passport photos, scanned from various documents stamped by the authorities. The girl to whom the cards were sent grows up within the period of the works of this exhibition, wrinkles of disappointment appearing in the margins of her lips and her eyes are sad.
“No evidence of memory – no memory of evidence”, says the text on one of the postcards.
גלויה
—
תחביר מעובד במחשב של תצלומי צבע, סריקות של פרטים מתוך גלויות, תצלומי פספורט ופתקאות מ"עוגיות מזל", הדפסות על נייר צילום, גדלים משתנים, 2004.
גלריית הקיבוץ, תל אביב
אוצרת: טלי תמיר
בתערוכה זו המשכתי לבחון את הפער המכאיב בין הזיכרון הסובייקטיבי ל"עדויות" שנותרו לאחר מות אבי. בשתי תערוכותיי הקודמות השתמשתי בתצלומים מאלבום המשפחה. בעבודה זו התמודדתי עם הגלויות ששלח לי אבי יוחאי בן-נון, איש יפה תואר, גיבור לאומי, ממסעותיו הרבים מעבר לים. מתחת למילים וביניהן, מוצגים נופים מגלויות צבעוניות, עליהם ככתוביות, טקסטים הלקוחים מעוגיות מזל. בין הנופים המרהיבים שבגלויות, הטקסטים מלאי האהבה שכתב לי אבי, וההבטחות הכוזבות שבפתקאות המזל, שזורים תצלומי פספורט שלי – "פוטו רצח", שנסרקו מתוך תעודות, מוחתמות בחותמת הרשויות השונות. הילדה שאליה ממוענות הגלויות מתבגרת בין תצלומי התערוכה, בשולי שפתיה מתגלים קמטי אכזבה ומבטה עצוב.
"אין הוכחות לזיכרון – אין זיכרון להוכחות" כתוב על אחת הגלויות.
—
תחביר מעובד במחשב של תצלומי צבע, סריקות של פרטים מתוך גלויות, תצלומי פספורט ופתקאות מ"עוגיות מזל", הדפסות על נייר צילום, גדלים משתנים, 2004.
גלריית הקיבוץ, תל אביב
אוצרת: טלי תמיר
בתערוכה זו המשכתי לבחון את הפער המכאיב בין הזיכרון הסובייקטיבי ל"עדויות" שנותרו לאחר מות אבי. בשתי תערוכותיי הקודמות השתמשתי בתצלומים מאלבום המשפחה. בעבודה זו התמודדתי עם הגלויות ששלח לי אבי יוחאי בן-נון, איש יפה תואר, גיבור לאומי, ממסעותיו הרבים מעבר לים. מתחת למילים וביניהן, מוצגים נופים מגלויות צבעוניות, עליהם ככתוביות, טקסטים הלקוחים מעוגיות מזל. בין הנופים המרהיבים שבגלויות, הטקסטים מלאי האהבה שכתב לי אבי, וההבטחות הכוזבות שבפתקאות המזל, שזורים תצלומי פספורט שלי – "פוטו רצח", שנסרקו מתוך תעודות, מוחתמות בחותמת הרשויות השונות. הילדה שאליה ממוענות הגלויות מתבגרת בין תצלומי התערוכה, בשולי שפתיה מתגלים קמטי אכזבה ומבטה עצוב.
"אין הוכחות לזיכרון – אין זיכרון להוכחות" כתוב על אחת הגלויות.